Nr 39 (897), tygodnik, 27 września – 3 października 2024 r. – Gazeta Warszawska
Postrzeganie publiczne dotyczące obu „głębokich wydarzeń” było utrzymywane dzięki manipulacji nauką i ogłaszaniu wyników oficjalnych dochodzeń. Jest to udokumentowane najbardziej obszernie w przypadku 11 września, w którym oszukańcze dochodzenia w spra-wie„zawalenia się” budynków w Nowym Jorku zostały obalone przez szereg niepodważalnych badań i dowodów potwierdzających hipotezę, że budynki zostały zniszczone przez kontrolowane wyburzenie.
dr Robert Kościelny
„Journal of 9/11 Studies”opublikował w tym miesiącu artykuł autorstwa dr. Piersa Robinsona i Kevina Ryana zatytułowany „A Plausibility Probe of 9/11 and COVID-19 as »Structural Deep Events«” (Badanie prawdopodobieństwa 11 września i COVID-19 jako „strukturalnych głębokich wydarzeń”).
Robinson i Ryan, bazując na koncepcji strukturalnego głębokiego wydarzenia (SDE), stworzonej przez Petera Dale’a Scotta, przedstawiają hipotezę, mówiącą, że zarówno 9/11, jak i COVID-19 były przejawem tej samej gry, mającej na celu przyspieszenie procesu zniewalania społeczeństw pod pozorem ochrony ich życia i dobrostanu zagrożonego, a to przez terrorystów, a to pandemię, a to przez zmianę klimatu. Choć tego ostatniego wątku autorzy nie poruszają, ale w świetle tego, co piszą, jasne jest, że również „agenda klimatyczna” śmiało się może zmieścić w koncepcji Petera Dale’a Scotta.
Artykuł dwu autorów jest bardzo obszerny (grubo ponad dwa arkusze), stąd w niniejszym tekście ograniczę się do wyimków. Zainteresowanych całym, bogatym materiałem, odsyłam do strony International Center for 9/11 Justice.
Od głębokiego państwa do strukturalnych głębokich wydarzeń
Strukturalne głębokie wydarzenia to wydarzenia„wystarczająco duże, aby wpłynąć na całą strukturę społeczeństwa” pisał Peter Dale Scott w pracy „The American Deep State: Wall Street, Big Oil, and the Attack on U.S. De-mocracy”2014 (Amerykańskie głębokie państwo: Wall Street, wielka ropa i atak na demokrację w USA). Politycy głębokiego państwa kreują je po to, aby osiągnąć swoje„głębokie”cele polityczne – w tym wypadku zmianę całej
struktury społecznej i stworzenie w jej miejsce nowej (nowego ładu). Strukturalne głębokie wydarzenia często pociągają za sobą szereg wydarzeń o niskim lub średnim poziomie głębokości, mających miejsce w trakcie przygotowań do osiągnięcia głębokich celów politycznych lub po nich: Na przykład zarówno wydarzenia 9-11, jak i COVID-19 (według autorów należących do strukturalnych głębokich wydarzeń), spowodowały ogromną liczbę przedwczesnych zgonów. Śmierć wielu ludzi nie była celem samym w sobie, stanowiła „zjawisko współtowarzyszące” z którym się jak najbardziej liczono. Peter Scott (ur. w 1929) jest poetą i akademikiem. Jednak prof. Scott najbardziej znany jest jako wybitny analityk polityczny. Wspomniana, opublikowana przed dziesięciu laty, książka „Amerykańskie głębokie państwo: Wall Street, wielka ropa i atak na demokrację w USA” przedstawia argumenty na rzecz istnienia głębokiego państwa, które wpływa na oficjalną politykę USA i często jej się sprzeciwia. Prof. Scott zaczyna od prześledzenia rosnącej militaryzacji Ameryki, ograniczeń praw konstytucyjnych i dysproporcji dochodów od czasu wojny w Wietnamie. Twierdzi, że znaczącą rolę w tych historycznych zmianach odegrała seria strukturalnych głębokich wydarzeń, od zamachu na prezydenta Kennedyego po 11 września. Nie próbuje rozstrzygać kontrowersji, otaczających owych wydarzeń, ale pokazuje ich istotne wspólne punkty, od osób i sposobów działania po wspólne źródła finansowania. Za wszystkimi tymi cechami wspólnymi stoi to, co Scott nazywa głębokim państwem: jest ono drugim rządem, kryjącym się za państwem oficjalnym (konstytucyjnym).
Scott gromadzi dowody na to, że głębokie państwo jest częściowo zinstytucjonalizowane w nieodpowiedających przed wyborcami i prawem agencjach wywiadowczych, takich jak CIA i NSA, ale obejmuje również prywatne korporacje, takie jak Booz Allen Hamilton, amerykański kontrahent rządowy specjalizujący się w wywiadzie. Bloomberg nazwał go „najbardziej dochodową organizacją szpiegowską na świecie”. W 2002 r. Booz Allen zatrudniał „ponad tysiąc byłych oficerów wywiadu” czytamy w Wiki.
Prywatnym firmom szpiegowskim rząd dał na działalność 70 proc, swego budżetu wywiadowczego. Za tymi publicznymi i prywatnymi instytucjami stoją tradycyjne wpływy bankierów i prawników z Wall Street, sprzymierzonych z międzynarodowymi firmami naftowymi, znajdującymi się poza zasięgiem prawa krajowego. Biorąc pod uwagę znaczenie państw Zatoki Perskiej, takich jak Arabia Saudyjska, dla rynków naftowych, amerykańskich firm zbrojeniowych i samego Wall Street, Peter Dale Scott konkluduje, że istnieje obecnie ponadnarodowe głębokie państwo, czasami demonstracyjnie przeciwne zarówno polityce Białego , Domu, jak i amerykańskiemu interesowi publicznemu.
Przestępstwa państwowe przeciwko demokracji (SCAD)
W świetle przytoczonych opinii oczywiste może się wydawać, że państwo co rusz popełnia przestępstwa przeciwko demokracji, z tym że są one zamaskowane przez pozorn ie nienaruszone mechanizmy demokratyczne. Ponieważ co <ilka lat mamy demokratyczne wybory, w wyniku których wyłonione zostają składy osobowe instytucji przedstawicielskich (sejm, senat), a te z kolei wyłaniają skład rządu; ponieważ odbywają się wybory prezydenckie, a w państwie istnieje pluralizm polityczny i światopoglądowy – więc wszystkie ingrediencje życia politycznego w państwie demokratycznym są zachowane. Jednak to nie one kształtują życie społeczno-gospodarcze, jak „strukturalne głębokie wydarzenia” niemające nic wspólnego z procesami demokratycznymi. Wprost przeciwnie – dzieją się po to, aby można było zawiesić mechanizmy demokratyczne, a nawet zniechęcić do nich jako do mechanizmów dysfunkcyjnych, nie-potrafiących zaradzić„kryzysom” sprokurowanym przez manipulatorów, a nawet przeszkadzających w walce z„kryzysami” Co po prawach człowieka, jak ich przestrzeganie może doprowadzić do śmierci dziesiątków, a nawet setek tysięcy ludzi w wyniku pandemii? Co po rozwoju gospodarczym i dobrobycie, skoro
sczeźniemy w piekielnym ogniu płonącej planety, jeśli nie przejdziemy na panele słoneczne oraz szczaw i mirabelki? Nie będziemy dokonywać segregacji odpadów, a później ludzi na segregujących i niesegregujących, czyli sprzeciwiających się szurii klimatycznej? Koncepcja SCAD jest często omawiana w kontekście SDE. Pomysł ten został opracowany przez prof. Lance’a Dehaven-Smitha z uniwersytetu stanowego Florydy. SCAD są definiowane jako „działania lub zaniechania rządowych insiderów mające na celu manipulowanie procesami demokratycznymi i podważanie suwerenności ludu” Według uczonego z Florydy do znanych SCAD-ów należą takie afery jak Watergate z lat 70. oraz skandal Iran-Contras z lat 80. Prof. Deha-ven-Smith twierdzi, że SCAD-y stają się stopniowo coraz bardziej niebezpieczne dla procesów demokratycznych i coraz bardziej powszechne z powodu„powsta-nia polityczno-ekonomicznych »kompleksów« ze środkami i motywacją do manipulowania krajowym programem polityczny«” Pierś Robinson i Kevin Ryan powołując się na Dehaven-Smi-tha piszą, że„SCAD-y obejmują szeroki zakres nadużyć politycznych, rozciągający się od manipulacji wyborami do nielegalnych »tajnych wojen«, jak też obejmują działania »urzęd-ników publicznych mające na celu podważenie kontroli społeczeństwa nad rządem… nawet jeśli technicznie nie naruszają ustanowionych praw«”. Autorzy„A Plausibility Probe of 9/11 and CCMD-19″ zwracają uwagę, że skupienie koncepcji SCAD na przestępczości pomaga dodać jasności idei, że to, o co tu w tym wszystkim chodzi, to celowe i umyślne wykroczenia potężnych aktorów rządowo–korporacyjnych.„Scott czasami waha się przypisywać SDE celowych działań, a koncepcja SCAD przyczynia się do przezwyciężenia tej niejasności”
Terminy te nie są jednak synonimami, podkreślają Robinson i Ryan. SCAD-y opisane przez De-haven-Smitha ograniczają się do działań przestępczych lub podobnych do przestępczych, podejmowanych przez podmioty
państwowe i mogą obejmować politykę, a także wydarzenia, które niekoniecznie mają strukturalne implikacje, czyli nie muszą mieć znamion strukturalnych głębokich wydarzeń. Ponadto, podczas gdy wszystkie SDE obejmują tajną działalność i oszustwo, niektóre SCAD-y są jawne. Na przykład reakcje na kryzys bankowy z 2008 r., który obejmował ratowanie banków i drukowanie bilionów dolarów, nie były ukryte, ale nadal można je uznać za przestępstwo przeciwko demokracji. Co najważniejsze, i jak opisano powyżej, SDE mogą potencjalnie obejmować szeroki wachlarz podmiotów zarówno państwowych, jak i niepaństwowych, w tym transnarodowe lub ponadnarodowe sieci elit.
Strukturalne głębokie wydarzenia i propaganda
Ważnym elementem towarzyszącym SDE jest odpowiednio ukierunkowana propaganda. Pierś Robinson i Kevin Ryan przypominają, że propaganda obejmuje zorganizowane próby wpłynięcia na przekonania i zachowanie ludzi. Propagandę często określa się za pomocą szeregu eufemizmów – takich jak komunikacja strategiczna, public rela-tions, operacje psychologiczne i reklama. W świetle większości współczesnych definicji propaganda jest rozumiana jako manipulacyjna forma perswazji, która działa wbrew wolnej woli jednostki. Posługuje się przy tym kłamstwem, przesadą, pominięciem niewygodnych (bo zadających kłam narracji propagandowej) faktów i wprowadzenie w błąd. Macherzy propagandowi posługują się również zachętą i przymusem (vide propaganda proszprycowa wczasplandemii).
Robinson i Ryan zwracają uwagę, że„chociaż zwykle kojarzona ze słowami i obrazami, propaganda może również przybrać formę »pro-pagandy czynu« poprzez działania w świecie rzeczywistym. Na przykład, niesławna kampania »szoku i przerażenia«, zainicjowana na początku inwazji na Irak pod przewodnictwem USA w 2003 r., obejmowała bombardowanie ważnych celów rządowych w Bagdadzie. Budynki były puste i miały niewielką wartość militarną, ale ich szeroko nagłośnione zniszczenie miało na celu wysłanie silnego sygnału do narodu irackiego, że opór jest daremny”.
Peter Dale Scott podkreśla znaczenie systematycznych fałszerstw w mediach i wewnętrznych dokumentach rządowych, w dziele krzewienia kłamstw propagandowych, serwowania ludziom niby-rze-czywistości. Stwierdza też, że „W najszerszym sensie strukturalne głębokie wydarzenia stanowią próby kontrolowania kierunku rozwoju społeczeństwa wbrew zgodzie i życzeniom ludzi poprzez przesunięcie władzy w górę w celu stworzenia »sys-temu społecznego kierowanego z góry, a nie rządzonego z dołu«”. SDE mają na celu stworzenie takiej rzeczywistości społeczno-politycznej, w której strukturze tkwić będzie posłuszeństwo jako cnota najwyższa. Każdy odruch niezgody na odgórne zarządzane będzie traktowany nie tylko przez władzę, ale też prawych obywateli jako cios w porządek społeczny, mogący zakończyć się „niewyobrażalną tragedią”. Dysydenci będą niszczeni dla dobra ludzkości, dla dobra planety.
11 września i COVID-19 wykazują kluczowe cechy SDE
Pierś Robinson i Kevin Ryan nie mają wątpliwości, że zamach na World Trade Center oraz plande-mia to strukturalne głębokie wydarzenia. Według nich można wyraźnie zidentyfikować plany na poziomie strukturalnym, które dostarczają wiarygodnych wyjaśnień dla manipulacji obu wydarzeń. W omawianym artykule szeroko omawiane są owe plany. W odniesieniu do 11 września mamy dowody na istnienie wcześniejszego planu i wywodzącej się z niego późniejszej polityki zagranicznej związanej z gwałtownym obaleniem „wrogich reżimów” (tzw. arabska wiosna, Majdan na Ukrainie). W latach 90. XX w. utworzono neokonserwatywny think tank o nazwie Project for the New American Century (PNAC). W jego skład weszły osoby, które miały stać się kluczowymi graczami w administracji Busha, W tym przyszły wiceprezydent Dick Cheney.Ten think tank był zobowiązany do rozszerzenia dominacji USA na XXI w. poprzez agresywny amerykański unila-teralizm, czyli nieuwzględnianie lub ignorowanie interesów drugiej strony dialogu politycznego. Członek PNAC Robert Kagan opisał potrzebę utrzymania hegemonii USA poprzez wykorzystanie jej siłzbrojnych:„sama siła (militarna) nie pomoże… jeśli nie użyjemy jej aktywnie do utrzymania porządku świata, który zarówno wspiera, jak i opiera się na amerykańskiej hegemonii” W1998 r. artykuł oparty na raporcie Uniwersytetu Stanforda zWorking Group on Catastro-phicTerrorism przewidział koszmarne scenariusze, obejmujące uwolnienie„śmiertelnego patogenu” broni masowego rażenia, w tym broni nuklearnej i chemicznej, oraz ich użycie w ramach odpowiedzi na „katastrofalny’^^ terroryzmu, który miałby stworzyć„przełomowe wydarzenie w historii Ameryki”. Jeden z autorów raportu Philip Zelikow miał później kierować oficjalnym dochodzeniem w sprawie 11 września. W 2000 r. PNAC opublikowało Rebuil-ding America’s Defenses, w którym stwierdzono, że wielką strategią Ameryki powinno być wykorzystanie jej przewagi militarnej do ustanowienia imperium obejmującego cały świat. Stwierdzono w nim również, że następny prezydent USA„musi zwiększyć wydatki wojskowe, aby zachować amerykańskie przywództwo geopolityczne”. Wzywając do rewolucji w sprawach wojskowych w celu utrzymania supremacji USA, dokument zauważył również, że „jeśli nie wydarzy się jakieś katastrofalne i katalizujące wydarzenie -jak nowy Pearl Harbor”,
zmiany te będą pojawiać się powoli. Stąd, piszą Robinson i Ryan, potrzebne było strukturalne głębokie wydarzeni, czyli zamach 11 września 2001 r.
W przypadku CCMD-19 powiązania z planami na poziomie strukturalnym są, przynajmniej do tej pory, mniej jasne, ale fakt, że główne siły napędowe polityki -„Wielki Reset” plan „Going Di-rect”i szerszy program bezpieczeństwa biologicznego – istniały równolegle z reakcją na „pandemię” CCMD-19, sugeruje, że wydarzenie zostało przynajmniej wykorzystane w celu realizacji planu wprowadzenia na święcie nowego ładu. W obu przypadkach można zidentyfikować aktorów głębokiego państwa. W odniesieniu do 11 września konkretne osoby związane z wcześniejszymi „głębokimi wydarzeniami”odegrały kluczową rolę, podczas gdy w odniesieniu do CCMD-19 wiele agencji obronnych i bezpieczeństwa było zaangażowanych w ten rzekomy kryzys„zdrowia publicznego” Ponadto, oprócz zaangażowania państwowych „aktorów głębokiego państwa” bezpi eczeństwa narodowego, wydarzenie CO-VID-19 można powiązać z szeroką gamą aktorów na szczeblu ponadnarodowym i globalnym, takich jakWEF i Fundacja Billa i Malindy Gatesów, z których wszyscy są demokratycznie nieodpowiedzialni i posiadają wiele konfliktów interesów.
Strukturalne głębok ie wydarzenia nie wydarzą się bez pomocy kliki państwowo-prywatnej
Jeśli chodzi o same wydarzenia, oba wiązały się z szybkimi reakcjami władz, zauważają w omawianym artykule jego autorzy Pierś Robinson i Kevin Ryan.„Było to najbardziej oczywiste w przypadku 11 września, w którym prezydent USA przypisał odpowiedzialność Al-Kaidzie i przedstawił niezbędną odpowiedź polityczną – globalną wojnę z terroryzmem – dosłownie tego
samego dnia, w którym doszło do ataków”. Trochę inaczej wyglądało to w drugim„głębokim wydarzeniu” czyli„pandemii” Odpowiedź na nią ewoluowała w nieco dłuższym okresie czasu. Niemniej i tu bardzo szybko podjęto radykalne decyzje, ogłaszając globalną pandemię, niosącą wielkie zagrożenie dla zdrowia społecznego w sytuacji braku istotnych dowodów naukowych. Postrzeganie publiczne dotyczące obu „głębokich wydarzeń” było utrzymywane dzięki manipulacji nauką i ogłaszaniu wyników oficjalnych dochodzeń. Jest to udokumentowane najbardziej obszernie w przypadku 11 września, w którym oszukańcze dochodzenia w sprawie„zawalenia się” budynków w Nowym Jorku zostały obalone przez szereg niepodważalnych badań i dowodów potwierdzających hipotezę, że budynki zostały zniszczone przez kontrolowane wyburzenie. W przypadku CCMD-19 błędne zastosowanie testów PCR, oszukańcze liczenie zgonów i brak dowodów naukowych na istnienie szczególnie niebezpiecznego patogenu wskazują na to, że nauka została skorumpowana w służbie władzy.
W obu przypadkach są aż nadto widoczne propaganda i stronniczość, służące poparciu oficjalnych narracji. Zwłaszcza w odniesieniu do CCMD-19, propaganda obejmowała jawne i agresywne podejście do cenzurowania głosów sprzeciwu. Wreszcie, wcześniejsza wiedza na temat obu wydarzeń jest widoczna. W przypadku 11 września istnienie handlu informacjami poufnymi jest szczególnie przekonującym dowodem na to, że ataki nie były w żaden sposób zaskoczeniem, podczas gdy w przypadku CO-VID-19 istnienie swego rodzaju ćwiczeń sztabowych, w tym niezwykle wyprzedzającego Wydarzenia 201, a także działania wielu podmiotów przed „wybuchem pandemii”, wskazują na wcześniejszą wiedzę, że rzekomo nieoczekiwane katastrofalne wydarzenie patogenne było zaplanowane jako „wydarzenie głębokie”, mające na celu uderzenie w strukturę społeczną, złamanie jej i w konsekwencji wprowadzenie nowych metod zapobiegania tak poważnemu kryzysowi jak owa pandemia. Tą metodą ma być nowy ład lub wielki reset.
Opracował: Jarosław Praclewski Solidarność RI, numer legitymacji 8617, działacz Antykomunistyczny